Reisschema
  Dag 1: Heenreis
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Valley of Fire - Zion
Dag 6: Bryce Canyon
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Death Valley
Dag 9: Yosemite
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: SF Discovery Kingdom
Dag 13: Great America
Dag 14: Reis naar Maui
Dag 15: Maui Ocean Center
Dag 16: Maui Whale Watching
Dag 17: Maui Road to Hana
Dag 18: Maui Feast at Lele
Dag 19: Reis naar Kona
Dag 20: Volcanoes
Dag 21: Hilo Helicopter Tour
Dag 22: Reis naar LA
Dag 23: Santa Monica
Dag 24: SF Magic Mountain
Dag 25: SF Magic Mountain
Dag 26: Universal Studio's
Dag 27: Sea World
Dag 28: Knotts Berry Farm
Dag 29: Los Angeles
Dag 30: Disneyland
Dag 31: Terugreis

Dag 22: Kona - Los Angeles
 We're in California!
Helaas moeten we alweer afscheid nemen van Hawaii maar we weten nu al dat we hier terug gaan komen. Ondanks de hoge verwachtingen vooraf heeft Hawaii ons alleen maar meer verbaasd. Het wordt een complete reisdag want er staan 2 vluchten op het programma en we reizen tegen de draairichting van de aarde in en dus verliezen we weer 3 uur van de dag.

Na het uitchecken bij het hotel (wat gelukkig weer kan want de elektriciteit is hersteld) is het zaak de auto weer vol te tanken. Dat gaat weer erg relaxt bij de bijzonder vriendelijke pompbediende. Het inleveren van de huurauto verloopt ook soepel en vlot en direct worden we door het shuttlebusje naar de commuter terminal gebracht. De berichten die we lazen over de slechte service van Dollar zijn hier dus niet van toepassing.

Er blijkt iets met de lokale vluchten aan de hand te zijn. Bij het telefonisch inchecken wordt al gemeld dat er 20-30 minuten vertraging is en op de kleine terminal is het behoorlijk druk want ook passagiers van een andere maatschappij zitten meer dan 2 uur na de geplande vertrektijd nog te wachten. We hebben we iets speling want bij Maui hebben we 2 uur om over te stappen en dat vliegveld is inmiddels bekend terrein maar het mag niet te gek worden natuurlijk. De vertraging blijft gelukkig inderdaad beperkt.

Een half uurtje later staan we dan weer uit op Maui. Wel een kleine verrassing: de grote roze koffer van Hellen is er niet. Dat is heel bijzonder want we hebben de bagage zelf naast het toestel neergezet. Ook één van de andere passagiers mist een koffer en dan bedenkt een andere piloot dat er nog een luikje onder het vliegtuig zit waar de ontbrekende koffers achter verborgen blijken. Wel even schrikken.

Even verderop leveren we de bagage weer in bij United. Eerst moeten we de spullen door de scanners halen voor controle op verboden landbouwproducten. Dan hebben we de tijd om even een broodje te eten. Ook de vlucht naar Los Angeles is wat vertraagd; het duurt een flinke tijd voordat we eindelijk zijn opgestegen. De rest van de vlucht verloopt zonder bijzonderheden. Als we zijn geland is het intussen donker geworden.

Met de shuttle van Dollar worden we naar de autoverhuur van LAX gebracht. Hier is het wat drukker maar uiteindelijk mogen we, alweer na het betalen van de verzekering, zelf een auto uitkiezen uit het Mid-size vak. Het wordt een witte Dodge Avenger. Hiermee gaan we ons dus de laatste 10 dagen van de vakantie verplaatsen.

Rijden door zo'n wereldstad is wel weer even wennen maar het hotel is vlot gevonden. We verblijven een stuk buiten het centrum in de buurt van Hollywood. Er blijkt een Denny's naast het hotel te zitten dus voor het diner zijn we snel klaar en daarna snel naar bedje.

Ook bij Kona zit een vertrekpunt van Paradise Helicopters maar hiervandaan vliegen ze niet naar Volcanos Park.

Dit is de hele commuter terminal. Het is er, vergeleken met de heenvlucht, nogal vol.

De koffers zijn weer gewogen en we brengen ze zelf naar het vliegtuig.

De Cessna Caravan.

De piloot, in korte broek, zorgt zelf voor het laden van de bagage. Het uitladen ging 'm minder goed af :)

Binnen is niet heel veel plaats. Niet iedereen is gerust op deze manier van vliegen, zoals onze achterbuurman.

Tot snel Big Island.

Het eilandje Molokini, waar alweer druk wordt gedoken en gesnorkeld.

We vliegen over Kihei op Maui. Ziet er zo ook best goed uit deze plaats.

Mooi resort. Misschien iets voor de volgende keer.

En daar is Kahului weer.

Op weg naar Los Angeles wordt het snel donker. We leveren weer 3 uur in.

Enorme stad dat Los Angeles. Morgen bij daglicht bekijken.