Reisschema
  Dag 1: Heenreis
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Valley of Fire - Zion
Dag 6: Bryce Canyon
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Death Valley
Dag 9: Yosemite
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco
Dag 12: SF Discovery Kingdom
Dag 13: Great America
Dag 14: Reis naar Maui
Dag 15: Maui Ocean Center
Dag 16: Maui Whale Watching
Dag 17: Maui Road to Hana
Dag 18: Maui Feast at Lele
Dag 19: Reis naar Kona
Dag 20: Volcanoes
Dag 21: Hilo Helicopter Tour
Dag 22: Reis naar LA
Dag 23: Santa Monica
Dag 24: SF Magic Mountain
Dag 25: SF Magic Mountain
Dag 26: Universal Studio's
Dag 27: Sea World
Dag 28: Knotts Berry Farm
Dag 29: Los Angeles
Dag 30: Disneyland
Dag 31: Terugreis

Dag 14: San Francisco - Maui
 We're in Hawaii!
Vandaag vanuit San Fransico vliegen naar Maui, eindelijk gaat een lang gekoesterde wens van mij in vervulling. Zolang als ik me kan herinneren wil ik al naar Hawaii. De gelegenheid om dit te doen voor een huwelijksreis is niet bijster orgineel maar wel erg gepast. We gaan een klein weekje genieten van zon, zee lekker eten en elkaar.

Als eerste moeten we de huurauto weer inleveren. We moeten de wagen ook nog aftanken maar we vliegen weer erg vroeg en twijfelen of we nog een tankstation kunnen vinden zo op dit tijdstip. Garmin is hier weer van dienst alleen kan hij niet weten of iets open is. We hebben met tanken steeds problemen met onze credit card. Probleem is dat ze een buitenlandse credit card niet accepteren aan de pomp en ze dus eerst een reservering willen maken op je kaart. Ja, en dan moet je dus een bemande pomp vinden op dit uur. Maar goed we vinden er een en na wat gekloot kunnen we tanken en de reis naar het vliegveld vervolgen.

De auto ingeleverd en dat ging vrij soepel, vanaf de autoverhuur konden we met een airtrain naar de juiste terminal en na inchecken en de koffers afgeven konden we dan eindelijk door security heen en zijn we eerst even gaan ontbijten. Doordat we zo vroeg weg moesten hadden we het ontbijt niet kunnen nemen in hotel. Gelukkig stelde dat ook niet zo erg veel voor dus mistte we daar ook niks aan. We gaan zitten bij het eerste cafeetje wat we tegenkomen. De keuze om hier te zitten is wel prima alleen duurt het erg lang allemaal en is het ook best prijzig hier eten. Ik eet wel lekker en dat is ook belangrijk.

Als we na het eten een stukje verder lopen komen we op een foodcourt met een hoop geschikte eetplekken. Jammer dan. Na het ontbijt internetten we nog een beetje en bedenken we wat we de komende dagen gaan doen. Ik vind het best spannend want als je al zo lang iets wilt dan kan het alleen maar tegenvallen.

Als we eindelijk vliegen en dus weer land zien blijken we over een van de andere eilanden te vliegen. We maken wat foto's met de iPhone en het leuke is dat je dan een speld op de kaart krijgt IN de oceaan! We vliegen ook stuk over Maui heen en zijn al meteen onder de indruk van het woeste en diverse landschap. Dat belooft wat! Vlak voor we landen moeten we nog wat formulieren invullen en met name de vraag met het reisdoel vinden we grappig. Ze willen echt vanalles weten en blijkbaar neemt de crew die formulieren door want er worden wat mensen gefeliciteerd met verjaardagen, vieringen, bruiloften en wat al niet meer. Als we eenmaal aankomen regent het en zijn we beetje teleurgesteld. Dat verwacht je helemaal niet dat dat ook kan gebeuren. Het is erg klam en plakkerig en wij hebben een lange broek aan en dat is niet zo comfortabel.

Het wachten op de koffers duurt best een tijdje dus zitten we te wachten. Ik maak gebruik van die tijd om de lokale to-do folders te bestuderen. Het leuke hier is dat de bagage claim gewoon soort van buiten is en iedereen kan daar in en uit lopen. Relax! Dat is het motto! Als we de koffers weer hebben moet Midas de autoverhuur bellen want die komen ons dan halen. Je hebt gewoon geen idee of dat allemaal goed komt dus gewoon doen. Er zou iemand komen met een minuut of 5 a 10. Okee dan wachten we nog even op een afgesproken plek. We lopen dus naar buiten en voelen de krachtige wind die wel erg aangenaam voelt met deze temperatuur. Ondanks de lichte miezerregen schijnt ook de zon gewoon en het voelt echt lekker. Al snel komt onze ride en worden we naar de auto verhuur gebracht.

Daar merk je meteen dat je wel in Amerika bent maar dat er toch een Caribische sfeer hangt echt relax man! Ik geniet van elke minuut nu al. Vind het echt fantastisch dat we hier zijn en wil ook niks missen zelfs zoiets stoms als dus die auto ophalen. We krijgen een hele oude Ford Taurus mee, geen centrale deurvergrendeling en meer dingen niet die wij gewend zijn. Die auto reed 30 jaar geleden in ons land rond en is een Ford dino, een echt uitstervend ras en hier is hij nog volop in de running. Hij doet het dan ook prima en ziet er nog gewoon goed uit. We laden dus de onze zooi in en maken de papier rommel in orde. Omdat we over paar dagen weer door vliegen naar Kona moeten we even bespreken hoe we de auto weer inleveren. Ze zijn hier zo relaxt dat ze alleen werken tijdens kantooruren. We krijgen de optie om de auto met de sleutels erin te parkeren bij het vliegveld, voor een miniscule fee van 13 dollar voor het parkeren is dat geregeld! Dat is wel heel fijn want dan kunnen we gewoon direct de terminal bereiken zonder moeilijk gedoe! Prima geregeld dus.

We stellen dus Garmin in richting Lahaina waar ons hotel (B&B) zich bevind. Het is een klein half uurtje rijden en we moeten nog lunchen. Officieel kunnen we pas vanmiddag inchecken dus besluiten we eerst Lahaina in te gaan voor wat te eten. We komen direct downtown en het ziet er zo mooi uit zo tropisch, we zien ook direct het Hard Rock Cafe maar daar eten bewaren we voor een ander moment. We lopen een stukje de hoofdstraat in en echt alles is fotogeniek dus schieten we een paar plaatjes. Dan zien we een Bubba Gump restaurant. Deze zagen we ook in SF maar daar was het toen erg druk. We wagen het erop en vragen een tafel aan het water. Deze wordt voor ons geregeld en zitten we op een van de mooiste plekjes die je je maar kan indenken te kijken naar de oceaan en bestellen we overheerlijk eten. Hier kan ik aan wennen en ik wil dat dit gevoel nooit meer overgaat wat een trip wat een luxe!!

Dan rest ons nog een vraag is onze B&B ook zo mooi en voldoet dat een beetje aan de verwachtingen? Ik ben er beetje nerveus voor omdat we er toch 5 dagen zullen doorbrengen. Op de site ziet het er mooi uit maar na een paar oostblokvakanties geloof ik niet meer zo in de foto's op een site. Natuurlijk hebben we wel gekekeken op tripadvisor en andere sites voor beoordelingen maar je weet het maar nooit.. We gaan dus na de lunch op pad om het hotel te zoeken en moeten een beetje zoeken. We vinden het uiteindelijk en aan de gevel te zien kunnen we nauwelijks een voorstelling maken wat daar achter moet zitten. Het lijkt erg klein. Maar als we de deur openen naar de patio worden we aangenaam verrast, een prachtige bloementuin met water en bruggetjes ligt voor ons. Wat een oase van rust en groter dan we dachten.

We melden ons en gastvrouw Jerry komt ons direct met een Aloha begroeten. We maken kennis en ze brengt ons naar onze kamer...naja kamer zeg maar gerust appartement want we krijgen een heel huisje! Op de begane grond met een prive patio hebben we de beschikking over een slaap/zitkamer keuken en badkamer. Ze vertelt ons over alle voorzieningen die we kunnen gebruiken zoals de wasmachine/droger ze hebben snorkelspul, koelboxen, baddoeken en wat je maar verder kan verzinnen wat je nodig kan hebben op een strandvakantie. Ik ben zo blij want voor mijn gevoel gaat onze huwelijksreis nu echt beginnen en het emotioneert me ook wel even ik bedank Jerry dan ook heel uitbundig en leg haar uit waarom ik zo blij ben. We worden meteen heel hartelijk gefeliciteerd en ze vertelt ook meteen over wat we hier allemaal kunnen gaan doen op het eiland.

We gaan ons zeker weten de komende dagen goed vermaken, maar voor nu eerst een douche en korte broek aan en even wat boodschappen doen. We wassen meteen de zooi en halen een kip voor avond eten. Lekker rustig aan en even alles op ons laten inwerken. Morgen een nieuwe dag en eens zien wat die ons gaat brengen.

Ons veel te dure ontbijt op SF Airport.

Goodbye San Francisco.

Het doel van onze reis naar Hawaii.

Vulkanisch Big Island.

Bewoning tussen de lava velden op Maui.

Het eerste welkom op Maui.

Wachten op de koffers.

De van komt ons ophalen om naar de autoverhuur te gaan.

En hier is hij dan onze dino! De linker he!

Op weg naar Lahaina.

De hoofdstraat van Old Lahaina, Front Street. Lahaina was ooit de hoofdstad van Hawaii.

Bubba Gump aan de oceaan.

Aloha betekent dus Welkom, maar ook Tot Ziens.

Tot nu toe bevalt Maui uitstekend.

ShrimpTacos.

Toeristische onderzeeër.

Old Town Lahaina.

Prive patio bij onze kamer.

Onze stek voor de komende vijf nachten.

De bergen zijn in wolken gehuld. Hier aan de kust schijnt het zonnetje alweer.

Onze eerste zonsondergang op Hawaii.